Hogy lesz a Bálnából metró?
A DK szerint a főpolgármester a Bálna eladásából akarja fedezni a 3-as metró felújítását
A DK szerint a főpolgármester a Bálna eladásából akarja fedezni a 3-as metró felújítását
Alig két nappal a forgalomból való kivonásuk után máris visszatérnek a hírhedt Pandák.
A kormány megfogadja a Velencei Bizottság jogi aggályait és módosít a civiltörvényen, jelentette be csütörtökön Lázár János. A miniszter azt is belengette, hogy Altusz Kristóf államtitkár a nyár folyamán fog tárgyalni New York állammal a CEU ügyében.
A főpolgármester csütörtökön elmondta, miről tárgyaltak a szerdai kormányülésen a 3-as metróval kapcsolatban. Egyben jelezte: még a csütörtöki Kormányinfó előtt ad tájékoztatást, mert ha utána tenné, az kevésbé lenne „hiteles és ügyes”. A kormány a korábban ígért összegnél nem ad többet a felújításhoz.
Nem ad pluszpénzt a 3-as metró felújítására az állam.
Folytatódik az állam és a főváros huzavonája a 3-as metró felújítása miatt.
A főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a problémák ellenére idén talán mégis elindulhat a 3-as metró felújítása az egyik szakaszon, de a másik kettőre egy éven belül olcsóbb ajánlatot kell szerezniük.
A 3-as metró megdrágult felújítását a fővárosnak kell kigazdálkodnia egyéb uniós pályázatainak terhére, a HÉV-eknek mind a pályáját, mind a járműveket szeretnék megújítani, de fedezet egyelőre még nincs rá, a hódmezővásárhelyi tramtrainnel azonban állítják, minden rendben – mondta Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
Még ha sikerül is felújítani a metrószerelvényeket és a síneket, a rendszer elavultsága így is tragédiát okozhat. A Metróért Egyesület elnöke kongatta a vészharangot.
A főpolgármester szerint Budapestnek se akarata, se szándéka nincs állni a pluszköltségeket.
30-40 milliárd forinttal ugrott meg a metróprojekt összköltsége, hogy ezt kifizethesse, a fővárosnak újabb súlyos adósságokat kell magára vennie, hiába konszolidálták korábban. Hacsak a kormány nem segít.
A Deák téri aluljáróban randalírozó huligánok közül baseball sapkát és térdnadrágot viselő fiatalembert keresnek még, róla videó is van.
Ma reggel éppen a történelemérettségi előtt háromnegyed órával füstölt el egy régi metrószerelvény a 3-as vonalon a Nyugatinál, mégis úgy tűnik, mintha egyáltalán nem lenne sürgős a BKV-nak a felújított szerelvények forgalomba állítása. Mint a Metróért Egyesülettől megtudtuk, már 5 hadra fogható új metró tartózkodik Budapesten, a legtöbb esetben mégis csak kettő fut belőlük egyszerre a vonalon.
Tarlós most az ATV-ben árult el részleteket a 3-as metró felújításának finanszírozásáról.
Egyelőre nem lehet utazni a Pandának becézett szerelvényekkel.
Még vizsgálja a BKV azt a felújított orosz metrószerelvényt, amit hétvégén ki kellett vonni a forgalomból.
A BKV Figyelő szerint forgalomból kivont Ikarusokat újítanak fel a 3-as metró felújításának kezdetére, hogy ismét utcára küldjék azokat a metrópótláshoz átirányított korszerű buszok helyén.
Több belvárosi gimnáziumban előfordultak késések a történelemérettségiről a reggeli metróleállás miatt. A Deák Téri Evangélikus Gimnáziumban több módszerrel próbálták legyőzni a káoszt.
Fél órával az érettségi kezdete előtt könnyes szemű, kiöltözött diákokat látott a 3-as metró útvonalán rohangálni az Eduline olvasója. Az érettségirendelet szabályozza, mi történjen, ha a diák önhibáján kívül késik.
Élve kimászott a peronra az a férfi, aki a sínekre esett a 3-as metró Corvin negyedben lévő megállójában.